poniedziałek, 26 marca 2012

Randka

Niedawno mialam market Wielkanocny, a Matej musial pracowac, wiec po raz pierwszy zostawilam Antka pod opieka kogos... Caly dzien sie martwilam, czy maly nie placze za mna, a tu prosze Antonowka sobie grzecznie randkowal-piknikowal...




*Fotki by Sabina

To tyle bo mi dziecko goraczkuje. Nie wiadomo skad nagle mu 39.2 wybilo na czole i okladami zimnymi go klade i tule. Wracam do tulenia...

niedziela, 25 marca 2012

to tu to tam

W ostatnie dni bylo cieplo, cieplej...i goraco!
 Dziecko nadal zabkuje, ale tylko wieczorami i nocami jest zle. W ciagu dnia jest pogodny, czasem z blagajacym spojrzeniej w stylu "WEZ mnie!", wiec by unikac robienia za drabine, chodzimy to tu, to tam... wachamy kwiatki, bawimy sie ze swoim cieniem, i takie tam, wiecie, dzieciece powazne sprawy...

Oo o, tu za drabine robie!

co-sleeping, czyli cos czego niby nie powinno sie robic...

7 srok na drzewie siedzi

retro mama (taki dzien mialam)


zabawy z Panem Cieniem

Z drogi sledzie...

nowe znajomosci (i to na jakim tle!)

Antek ciagnie mame za spodnice, obok lala z Indii rozebrana, bedzie trzeba jej ubranko uszyc...

ponoc szczerze dane dluzej stoja... Ano te gozdziki z dnia kobiet jeszcze (!) na sterydach czy co...
miauuuu...

A moj storczyk tak wita wiosne


piątek, 23 marca 2012

Sara Fanelli "Mythological Monsters"

UWAGA: to pozycja dla starszych dzieci (zawiera mitologiczne potwory ze starozytnej Grecji)

Sara Fanelli to jedna z moich ulubionych ilustratorek. Pierwszy raz zetknelam sie z jej pracami na wystawie kultury dzieciecej , czy cos w ten desen , w CK Zamek w Poznaniu wieki temu (tak, zawsze bylam duzym dzieckiem). Juz wtedy zauroczylam sie jej kolazami. 
 Ta ksiazka pod przewrotnym tytulem "Mitologiczne potwory ze Starozytnej Grecji" , jest jedna z wielu jej cudacznych wytworow, ktore bym chciala posiadac. Dla Antka rzecz jasna :) 

P.S. Pinokio w jej wersji wyglada swietnie!





poniedziałek, 19 marca 2012

Giveaway- TA DAA!


Gratuluje! Prosze ANIESKE o adres na: agatamariazyta@gmail.com 
Wszystkim dziekuje za udzial! Mysle, ze za pare miesiecy znowu zrobie jakis GIVEAWAY... Ja tak bardzo lubie dawac... :) A poki co wiekszosc rzeczy mozna kupic w moim sklepie TU


Dzień Matki

Wyniki Giveaway wieczorkiem. Tymczasem fotki z wczorajszego Dnia Matki:







niedziela, 18 marca 2012

paczka z rana lepsza od śniadania

Lubimy dostawać takie paczki, dzień po dniu...


Molo Kids i Lindex (w planach kupno jeszcze tej mrowki dla naszej mrowki. Polecamy Lindex szczegolnie bo fajne rzeczy maja, nie drogo i wysylaja do Polski)

Poza tym dzis w UK Dzien Matki, moj pierwszy... A wiec sie ladnie ubralam, robie dobry obiadek (warzywa z piekarnika z domowa polenta i serkiem feta i klopsy z batata) i nawet paznokcie wymalowalam... :) Moze tez pojdziemy z Antkiem na deser (choc nie jem slodyczy od 2 tygodni, dzis zrobie wyjatek:)

A wiecie jaki Antonowka mi zrobil prezent z tej okazji? Ano wrzucil moj telefon do szklanki pelnej wody... No i bez telefonu jestem... I wcale nie czuje sie jak bez reki... Bardziej pelnil funkcje zegarka i notatnika...

Przypominam o GIVEAWAY! Dzis ostatni dzien mozecie pisac komentarze...







piątek, 16 marca 2012

Muminkowe Inspiracje

Mój Muminek śpi więc mam chwilę by podzielić się z Wami piątkowymi inspiracjami. Ostatnie dni były cieżkie bo górne jedynki mu się wybijają i prawie w ogóle nie śpimy... Nie wiem dlaczego, ale z tymi górnymi jakoś gorzej jest niż z dolnymi... (też tak miałyście?). Antonówka wykształcił nawet nowy rodzaj płaczu w połączeniu z straszliwym gardłowym krzykiem... Bidulek mój...

Nie wiem jak Wy, ale ja Muminki oglądałam zacięcie i namiętnie, a od kiedy jestem MAMĄ przechodzę jakiś infantylizm wtórny. Dziś do śniadania oglądałam Reksia... Ale nie o tym ja miałam... Muminkowe inspiracje dla dziecii oto prezentuję, a więcej muminków ( nie tylko dla bobo) na moim PINTEREST...

Zaczęłam się zastanawiać kto z Muminków był moją ulubioną postacią... Lubiłam Bobka,Małą Mi i Włóczykija, ale najbardziej podobały mi się Hatiflaty... A teraz... Mama Muminka rzecz jasna! A Wy mieliście ulubioną postać?



1.  2.  3.   4.   5.  6.  7.  8.  9.   10.  11.   12.  13.


środa, 14 marca 2012

dobra książka

Sloneczne Jajo, Elsy Beskow zauroczylo mnie pieknymi ilustracjami juz u znajomej. Takie delikatne, przypominajace ilustracje z mojego dziecinstwa, dawno takich nie widzialam. W natloku fali nowych ksiazek dzieciecych zauwazylam tendencje do intantylnego stylu ilustracji. Co mi nie przeszkadza a nawet sie podoba, a dzieciakom, no baaa. Ale fajnie jest powrocic czasem do "starej szkoly", klasykow, lub jak mozna modnie powiedziec ksiazek vintage czy retro. A retro, ze tak powiem i ilustracje i autorka sa... Sloneczne Jajo zostalo wydane po raz pierwszy w 1932 roku. Te same czasy co Beatrix Potter i w sumie podobny styl ilustracji, ale jednak bardziej mi sie podobaja tej pierwszej. Zrobilam zatem research w Empiku i Ksiegarni Powszechnej, moich jedynych zrodlach wiedzy ksiazek po polsku, by dowiedziec sie, ze tylko Sloneczne Jajo i Zimowa Wyprawa Ollego zostaly wydane po polsku. Szkoda, bo Dzieci Lasu (moje wolne tlumaczenie) tez mnie zauroczylo i chyba po angielsku bede musiala kupic... 
A TU mozna zobaczyc jej inne ksiazki...






P.S. Przypominam o GIVEAWAY... Do 18tego Marca mozecie zostawiac komentarze... xoxo

wtorek, 13 marca 2012

Najtek i Przyjaciele- Recenzja


Jakis czas temu dostalam bajke na plycie CD o Najtku, co to wielkie serce mial i byl dobrym przyjacielem. Pomogl innym starszakom zrozumiec, ze moczenie sie lozko to normalana rzecz.  Jest to bajka edukacyjna dla troche starszych dzieci, ale takze i dla rodzicow i nauczycieli przedszkolnych, bo podpowiada jak radzic sobie z nocnym moczeniem... Dla mojego szkraba jeszcze za wczesnie i na taka bajke i na nocne moczenie i na wstyd z tym zwiazany... ale warto sie przygotowac...

Wielkim ekspertem przedszkolnym nie jestem ale plyta przyszla z pakietem informacyjnym, wiec mysle, ze nauczycielom przedszkolnym na pewno to sie przyda. A i maluchy traktuja bajki jak rzeczyswistosc, ktora lubia nasladowac (i nieraz to widzialam), wiec na pewno tolerancji uczy... I to mi sie chyba najbardziej spodobalo. Nie chcialabym, zeby moje dziecko wyroslo na Stacha, co smieje sie z innych, a na wyrozumialego Najtka, co najlepszym przyjacielem jest. W pakiecie informacyjnym czytam takze, ze "w Polsce moczenie nocne dzieci stanowi temat tabu, mimo że zjawisko dotyczy ponad 400 tys. maluchów i często jest naturalnym etapem w ich rozwoju", i jestem w szoku, ze to taki spory problem, a poniewaz tabu trzeba lamac, kampania ta to dobry pomysl...

Bajka jest czescia kampani edukacyjnej "Sucha noc. Spijcie spokojnie", mająca na celu oswojenie społeczeństwa z tematem nocnego moczenia u dzieci, a w efekcie pomoc tysiącom polskich rodziców w spokojnym przejściu przez ten etap wspólnie z ich pociechami. Wiecej o projekcie mozna czytac na portalu Dziecko. Co? Gdzie? Za ile?




Jedyne co w moj gust nie trafia to piosenka, bo ja w zupelnie innych klimatach siedze, no i ilustracja nie z mojej bajki (zboczenie moje zawodowe), ale to kwestia gustu, a dzieciaki piosenki lubia zazwyczaj...


Bajka do nabycia np. w empiku

niedziela, 11 marca 2012

Giveaway

Podpatrzylam u kogos na blogu rozdanie z okazji 200 postu i pomyslalam, ze fajny pomysl.  Doszlam do 200setki szybciej niz myslalam... A ze jest wiosennie, czuje sie by Wam cos dac...
Pragne Wam podziekowac za komentarze i za to, ze jestescie :) A wiec z tej okazji mam dla Was prezent :)
Od jakiegos czasu moj BUBUdesign, ktory zaczelam jako grafik zmienil sie w BOBO design :) Zaczelam robic rzeczy z mysla o bobo: pluszaki, zwierzaki, sliniaki... i co mi tam do glowy przyjdzie... Zajrzyjcie na mojego drugiego bloga lub facebook... Reszta (ze zdjec) trafi do mojego sklepu za pare dni...

Co trzeba zrobic:  wybierz dla siebie prezent z ponizszych zdjec i powiedz mi o tym zostawiajac komentarz pod tym postem do 18 marca. 19 marca wylosuje szczesliwca, do ktorego trafi jeden z nastepujacych:


When I saw at someone else's blog the 200 post giveaway, I thought it's a great idea... I got to this point sooner than I thought, and so I have a little giveaway, an appreciation to all of You readers... 

The presents I have for You are sponsored by my own brand BUBUdesign. I started it as a graphic designer but now, since I have a baby it has grown into BABY design... :)

Leave a comment below stating which of the following: stuffed house, hand drawn pillows, party cats softies or plushie You'd like to own... You can comment until 18th of March. I will select one lucky person on the 19th of march and post the chosen item the following day...

Let's celebrate!




domki/ house


recznie rysowane poduszeczki/ hand drawn little pillows



kotki imprezowe (nadruk)/ party cats


plusze/ plush 


UPDATE: Konkurs zamkniety / Giveaway is now closed